piatok 31. júla 2015

Hviezdne obálky vo svete #1




Knihy by sme nemali súdiť podľa obalu, ale nie je obálka prvá vec, ktorú si všimneme?  A prečo sú v dnešnej dobe obálky také prepracované a nie jednoduché ako kedysi? Odpoveď je jednoduchá. Marketingový ťah....Obálka je jednoducho reklama na knihu. Ak je rafinovaná, estetická, výrazná,…a čo ja viem ešte aká, potom dokáže upútať čitateľa a pomáha vydavateľstvám predávať knihu. Princípom našej rubriky Hviezde obálky (A prosím nepýtajte sa prečo je na titulke mačka.) je niekoľko takýchto krásavíc spoznať. Ale, pamätajte:


 "Každá kniha ma svoj obsah, ktorý možno nie je  tak pestrofarebný ako obal tej knihy,ale je omnoho zaujímavejší a ukrýva v sebe veci ktoré by sme na obale nikdy nenašli."


Najprv si musíme vyjasniť jednu vec: Rubrika bude rozdelená na tri časti, ktoré budú vychádzať nezávislo od seba. V prvej časti Vás Gwen zoznámi s našimi slovenskými obálkami a aj s obálkami našich bratov Čechov (Keďže Slovensko je malá krajina, s veľkým srdcom, ale málo knihami (v porovnaní s napr. Anglickom). Takže logicky by Gwen po čase došli obálky. Ale, vlastne raz sa jej minú tak či tak. Marťan nás však naučil jedno: Problémy sa riešia až vtedy keď sú. :)

Druhá časť bude omnoho rôznorodejšia, obálky z celého sveta, a toto mám nastarosť ja. S čím som nesmierne spokojná, lebo tie obálky budem spoznávať spolu s Vami, keďže o väčšine z nich nie je u nás ani chýru ani slychu.

A tretia, posledná časť...Bude venovaná všetkým milovníkom komiksov a máng, časť ktorú bude mať nastarosť BG. Ja a Gwen môžme z času na čas okomentovať najkrajšie obálky, ktoré nám padli do oka a naopak BG Vám môže objasniť štýly kresby,druh a zaujímavosti k nim, keďže tento druh beletrie nie je u nás taký známy.

Aby ste vedeli, nie je to sranda prečesávať sa stovkami obálok a vyberať tie najlepšie. Nejako sa mi to ale podarilo a nižšie Vám tak ponúkam dnešnú malú ochutnávku.



 Niečo pre tých čo majú rovnakú slabosť pre modré obálky ako ja.



 Štyri úžasné knihy so štyrmi nádhernými obálkami. Na preklad dvoch z nich sa môžeme tešiť aj my. Ja, poctivý stalker Egmontu, viem, že záverečný diel Měsíčnich kronik - Winter môžme očakávať na jeseň tohto roku. Čo tu máme ďalej? Najnovšia kniha od Ricka Riordana, ktorá uzrie svetlo sveta v októbri.  Pevne dúfam, že sa ju chystá Fragment preložiť (keďže vydali Percyho, Bohov Olympu a aj Kroniku Cartera Kana), lebo čítanie o severským bohoch bude určite zaujímavé a tá obálka určite neučarovala len mne. Half Lies - tenučká 61 stranová poviedka (?) k Polozlému. A moje pocity z obálky? Ten fialový dym ma niečo do seba. A nakoniec tretie pokračovanie kultovej detektívnej série pre teenagerov. Obálka rovnako ohromná ako 400-ročný detektív Skuldugerry Pleasant, a my obyčajný smrteľníci musíme čakať a dúfať, aby Slovart ponechal originálne obálky.



 Nemám rada obálky na ktorých je hlavná hrdinka ktorá sa tvári  ako najväčšie chudiatko na svete. Slečny hore majú k nim však veľmi ďaleko, nemyslíte?




 Pôvodne som chcela vybrať len jednu obálku, tú naj z celej tejto série ale skutočne sa to nedá... takže napokon tu skončili všetky tri. Podľa mňa sú fakt vydarené nehovoriac o tom ako do seba takto pokope pekne zapadajú.


Aj Vás tak veľmi zaujali tie tieňové potvorky na knihe The Forbidden Library? 



A posledné hviezde obálky z tejto časti sú nádherné obálky zo série Strieborná kniha snov od Kerstin Gier. Môj názor na ne? Pôvodné nemecké obálky nemá šancu prekonať nikto, a som veľmi rada, že CooBoo zanechalo pôvodné obálky, lebo bola by naozaj škoda ich vymeniť za nejaké iné,  to iluminátske oko zaujme každého, bez neho by to nebolo ono. Mohli ste si dokonca všimnúť, že oko je na každej jednej z obálok. Možno je to gýč. Každý má svoj názor a ja ho nikomu neberiem, ale mne sa to páči.

 Ktoré obálky zaujali Vás?

au revoir, prajem Vám príjemný zvyšok dňa

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára